lördag 22 juni 2013

Olympus E-PM1 beställd

Olympus E-PM1

Jag har varit ute efter en kompakt systemkamera ett tag nu och bl.a. tittat på Sony NEX-5R och Panasonic Lumix DMC-GF3. Dessa kostar en bit över 3000 kronor med kit-objektivet som medföljer. Jag är inte så jättepigg på att lägga ut mycket pengar på en digitalkamera eftersom det är semestertider och det finns mycket annat att lägga pengar på. Därför blev jag glad när jag upptäckte Olympus E-PM1. Kameran har en relativt stor bildsensor (4/3) och ett riktigt bra pris. Jag beställde den från Siba för 1690 kronor inklusive kit-objektivet 14-42 mm.

Det blir ett nytt inlägg när jag har fått kameran och testat den. Eftersom jag snart går på semester kommer jag att ha mycket tid till att fota och en del bilder kommer att läggas ut på bloggen. Jag skulle även behöva köpa ett snabbt minneskort på 16 GB och ett smidigt stativ. Finns det någon annan som har en E-PM1? Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar