lördag 12 januari 2013

Inte riktigt vad jag hade förväntat mig...

sanei surfplatta
I mitt förra inlägg skrev jag att jag hade beställt en surfplatta. Jag fick paketet tidigare i veckan, det levererades med UPS. Precis som jag trodde åkte jag på att betala tull på 350 kr så det totala priset hamnade på ca 1400 kr vilket är mindre än hälften av vad en iPad mini kostar. Jag slet upp paketet och blev väldigt förvånad när jag inte bara hittade en surfplatta utan två! Det var inte heller den modell jag hade beställt! Jag hade beställt en Vido N80 IPS men fick två stycken Sanei N83.

Efter lite googlande kunde jag snabbt konstatera att hårdvaran inte var i samma klass som den surfplatta jag hade beställt. Skärmstorleken på 8" var det enda som stämde. Processorn är sämre, skärmen är sämre och lagringsutrymmet är på 8 GB istället för 16 GB. Ska man säga något positivt så är den väldigt snygg och tunn.

Jag skrev ihop ett meddelande till säljaren om vad som hade hänt och fick svar dagen efter. De beklagade misstaget och ville att jag skulle skicka bilder på paketet och surfplattorna och skulle sedan föreslå en lösning. Jag skickade bilderna de ville ha och efter ett tag fick jag deras förslag på lösning, det var skrattretande! De skrev att jag kunde behålla surfplattorna om jag betalade $60 för mellanskillnaden. Mitt första meddelande var artigt men nu kunde jag inte låta bli att framföra mitt missnöje klart och tydligt. Det är där vi står idag. Jag kommer givetvis inte att betala ett öre till. Jag kommer bara att skicka tillbaka surfplattorna om jag får ersättning för frakten och tullavgiften som jag har betalat. Annars behåller jag surfplattorna och säljer dem privat istället. Än är inte sista ordet sagt, jag uppdaterar bloggen när jag har något nytt att rapportera. Trevlig kväll alla läsare! Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar