måndag 22 oktober 2012

Datorn har blivit uppgraderad

För lite mer än en vecka sedan skrev jag att jag hade beställt ett uppgraderingspaket till datorn samt en SSD-disk, läs inlägget här. I helgen som var uppgraderade jag datorn och installerade om Windows på SSD-disken.

Datorn bootar nu på ca 20 sekunder vilket är en klar förbättring mot ca 2 minuter som det tog tidigare att starta upp datorn. Windows eget prestandaverktyg ger dessa resultat. Den första bilden visar prestandan innan uppgraderingen och den andra bilden efter uppgraderingen. Så här i efterhand ångrar jag lite att jag inte valde en snabbare SSD-disk eftersom det hade gett ännu högre prestanda.


Det går att klicka på bilderna för att göra de större. Nu klarar jag mig förhoppningsvis några år till om ingenting går sönder i datorn. För lite över 3000 kr har jag alltså fått en "ny" dator. Nu återstår bara att betala fakturan... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar